AIGUAMÚRCIA / EL PLA DE MANLLEU

SANTES CREUS- AIGUAMÚRCIA- EL PLA DE MANLLEU – SELMA – LES POBLES-SANTES CREUS
Amb un dia força ventós però molt clar i amb un cel ben blau hem fer aquesta ben bonica i interessant volta per entre boscos, vinyes i pobles de la comarca de l´Alt Camp. Val la Pena. Abans de dir res més millor que posem l´adreça d´on l´hem tret. Serà més útil que el meu escrit i hi ha mapa i tot.:

ruta wikiloc  (posa 802 de desnivell, però a  varis de nosaltres el gps ens va superar els 900)

Des que ha començat l´hivern està fent molt poc fred i potser avui és el primer dia que n´ha fet una mica perquè fa força vent i, aquest, dóna més sensació de més fred. Parem a esmorzar a un lloc qua ja hi havíem parat una altra vegada, El Racó de la Vinya a Vila -Rodona. El President diu que no demanem truites perquè som colla i ens trigaran molt. Uns quants ens sacrifiquem i no demanem truita però la majoria passen i, finalment ho porten tot al mateix temps.
Muntem la parada per descarregar les bicicletes i canviar-nos (els que no venen ja canviats de casa) al mateix carrer que va al monestir de Santes Creus. Al Joan Pocurull, avui, en comptes de casc porta un gorro de llana amb la bandera de Jamaica com els rastafaris. Quan hem acabat comencem a pedalar primer un bon tros per carretera fins al poble de Aiguamúrcia. Tot seguit ja ens posem per pistes entre boscos, vinyes ben cuidades i algunes cases pairals fins que arribem a El Pla de Manlleu. Des del sota de l´església tornem un tros enrere i anem fins l´enlairat poble, completament derruït, de Selma i el seu castell també del tot derruït des del qual s´albira una esplèndida panoràmica. L´indret però és bonic. Seguim fins la petita població de Les Pobles per, ja des d´allí, per entre bones explanades de vinyes, acabar de davallar cap a Santes Creus. No gaire més avall de Les Pobles, en el Miquel Castellsagué se li entravessa la roda del davant amb una pedra i cau a sobre del Xavi Vives a sobre d´unes bardisses que “esmorteixen” el cop. Sortosament no han pres mal. El Xavi Vives porta dues sortides seguides “anant pel terra”. Sort que és jove!.
Quan arribem a Santes Creus i ens estem canviant al costat dels cotxes hi ha un senyor amb una furgoneta plena de bosses de mandarines i de taronges que se suposa que són de per allà a prop i tots n´hi comprem. Les que hem tastat allà mateix són ben bones. Tot seguit, caminem uns metres i, en el mateix carrer, entrem a dinar al restaurant-hostal Catalunya a dinar. Dinem força bé i bo. El Miquel Castellsagué que, ahir, va fer, 61 anys ens ha convidat a cava.