Arieja

QUATRE FANTÀSTICS DIES PER LES MUNTANYES DE L´ARIÈGE   -Dies 15, 16, 17 i 18 de julio de 2016.  -Hi falta el Xavi Castellsagué-

Amb un  temps excelent hem pogut gaudir de quatre voltes en bicicleta de muntanya a través de bonics pobles, boscos d´avellaners, de pins, de faig i prats verdíssims i plens de flors. Ara és quan tot està més verd. Verd de verdor no de … vells verds). Les acompanyants han pogut fer també boniques i interessants excursions a peu.

El primer dia fem el viatge en cotxe i esmorzem a Cal Rosal. La coca de després d´esmorzar la compraven sempre els dos Xavis. Aquesta vegada l´hem comprada el Xavi Vives i jo. N´hem menjades de millors. Quan ens la van despatxar es plegava com una goma. A mi això em va fer angúnia

Seguim cap a Puigcerdà, Ax Les Termes i Les Cabanes, que és on ens hem d´allotjar, però continuem  fins a dalt del plateau de Bielle. Un lloc molt panoràmic des del qual es veu bona part del Pirineu de l´Ariège i de l´Oriental. Cal dir -és important- que l´Andreu i un servidor ja haviem pujat el plateau de Bielle, en bicicleta, des d´on vàrem veure un final d´etapa del Tour de France, fa uns anys, amb uns companys de l´escola.

Descarreguem les bicicletes i fem una volta d´uns 16 quilòmetres pels voltants del plateau (coll de la Finestre, etc.).

l´Olga, la Paulina i la Lurdes varen fer una caminada pels voltants del plateau

El segon dia fem una volta molt ferma des de Les Cabanes mateix (veure la ressenya del wikiloc o preguntar al Josep-Lluís, al Bolart i als que tene les rutes gravades). Paisatges molt bonics. Jo vaig caure baixant un pendent, una mica dret, al arribar a un poble. La ferida era força espectacular però no hi havia cop fort. Al costat amateix hi havia una font i vaig poder netejar bé la ferida. El Miquel me l´anava controlant.

L´Imma, La Neus, la Paulina, l´Olga, la Victoria i la Lurdes vàren anar a fer una caminada molt bonica pels voltants de l´estany de Soulcem (Vicdessos).

El tercer dia vàrem fer, tots junts, la via verda que va de Foix a Saint Gaudens. El Miquel, l´Andreu i el Paco la vàrem fer tota (anar i tornar) i els damés en vàrem fer una bona part però no vàrem arribar al final. Vàrem dinar en un restaurant en el qual vam estar molt bé. Els ho vàrem encarregar abans. Crec que era el poble de La Bastide S. La Lurdes, per una qüestió logística, no va poder venir en bicicleta.

El quart dia vàrem anar tots amb els cotxes fins a Ax Les Termes i el coll de Chiula i des d´allí vàrem anar, ja en bicicleta cap al coll de Màrmara, Pla de Set Cases, coll de La Guardia, Comus (vàrem prendre cerveses i menta amb gel), Prades, coll de Màrmara  i coll de Chiula. Tota la volta és molt i molt maca. Les senyores van anar a fer una caminada fins al refugi Chiula el qual està situat en un lloc molt bonic i panoràmic. Vàrem dinar, molt bé i molt a gust, en el panoràmic restaurant que hi ha a dal del mateix coll de Chiula. Vaig trobar una nòia, ara ja una senyora gran, que havia conegut fèia molts anys en un aplec excursionista del Països Catalans a Mallorca.

Hi van haver critiques del lloc que vàrem estar allotjats. Jo crec que vam estar força bé perquè estàvem envoltats d´ombra i a la nit no fèia calor i el tracte i el menjar crec que van estar força correctes. Era estil casa de colonies però correcte. S´estava molt bé, al vespre, després de sopar asseguts en aquelles taules, a fora, fent tertúlia i prenent el Patxaran. No era evindentment com el lloc que ens va portar el Joan Pocurull a Sant Julià de Vilatorta (última sortida del Xavi Castellsagué) però crec que estaba bé i cal adaptar-se.  Bona l´idèa del Juanma d´escriure Salut Xavi en el gel del Patxaran- Tam

Juanma!. Tindrà bicicleta nova l´Olga l´any que ve?. Ens ha dit un ocellet que s´acosta el seu aniversari. Que això quedi aquí. Màxima discreció.