Torroella / Bellcaire / Albons / Vilopriu / Colomers / Verges / Torroella

Volta pel BAIX EMPORDÀ: TORROELLA DE MONTGRÍ-CANET DE LA TALLADA-COLOMERS-MOLÍ DE JAFRE-LES OLIVES-GARRIGOLES-SANT GRAU D´ALBONS-ALBONS-CAN QUELONS-MAS DE SANT JOAN-EL FALGUERÀS-L´ESCALA-TORRE FERRANA-SOBRESTANY-BELLCAIRE D´EMPORDÀ-ULLÀ-TORROELLA DE MONTGRÍ.          -46 Quilòmetres-

Arribem a Torroella de Montgrí i fa un fred que pela però fa bon temps. Venint amb el cotxe hem vist els camps ben blancs de la gelada. Aparquem davant mateix d´una gasolinera que hi ha a l´entrada del poble i entrem a esmorzar a un bar que hi ha al costat. Avui donem la benvinguda al “Grupu” dels BTTerans a l´amic Maure Luís. Un bon fitxatge!. Després d´esmorzar sortim a fora,  descarreguem les bicicletes i comencem a pedalar. Ja fa solet i, de mica en mica, va fent menys fred. Comencem anant, més o menys, pel costat del riu Ter i anem planejant, per entre camps d´arbres fruiters, de camps de cereals que no acaben de néixer bé esperant més aigua, de masies, d´ermites, de llogarrets i de pobles ben bonics. A mesura que va avançant el dia es va tornant una mica lleig i de mica en mica es va girant vent de garbí però nosaltres anem fent amb un ritme força alegret.  Fem  alguna paradeta en els antics i bonics poblets de Colomers i de Garrigoles i també pel camí per menjar una mica i fer algunes fotos. És, més o menys,  a la meitat de la volta  quan tenim una mica de pujadeta per arribar a la carena del Puig del Segalar a 176 metres sobre el nivell del mar, tota replantada de pins. Sense arribar ben bé a dalt del puig i després de contemplar la panoràmica cap a l´Escala i el golf de Roses, enfilem la baixada, amb força pedra solta al principi i anem tancant ja la volta. Una altra vegada per camí pla i amb alguns trams de carretera fins que tornem a Torroella de Montgrí. El poble és força bonic.

Carreguem les bicis a la furgoneta i, tot passejant, anem cap al mig del poble, fins al restaurant Fonda Mitjà (veure guía Paton) en el qual dinem molt bé i hi estem molt a gust. Tot i que tenen força ple, són molt atents.  Hem vist que a Torroella hi ha diversos cognoms Mundet. En el restaurant ens han dit que hi havia tres senyores solteres que es deien Mundet, que es dedicaven a torrar ametlles i que també hi havia una botiga de queviures la senyora de la qual també se´n diu. És curiós!.

La novetat a destacar ha sigut que el Siqui ha estrenat una bicicleta elèctrica. La primera del grup. “Any Nou Bici Nova”. Sembla que li han portat els Reis Mags d´Orient. Sembla que li va molt bé i n´està content. Nosaltres, de moment, no el volem imitar. DE MOMENT!!!

Tot plegat una volta ben maca i amb la companyia de bons amics!.

Per molts anys!!!.

fotos

video

ruta wikiloc

(Josep-Lluís Ninou, Josep Bolart, Juanma Fresnillo, Joan Pocurull,  Andreu Martínez, Xavi Vives, Paco Bolsa, Paton Ferrer, Pep Vargas, Toni Arasa, Siqui Sánchez, Maure Luis i Joan Mundet).