Benifallet

Sortida de dos dies a Benifallet i voltants.

La sortida d´enguany de dos dies del mes de maig la fem a Benifallet pels voltants i arran del riu Ebre, aprofitant que el Paton hi ha estat tota la setmana amb els nois del CAFE (Cicle Activitats Fisicoesportives) de l´institut Lauro de Les Franqueses en la qual ha estat implicat des de la seva creació. Ens allotgem al mateix lloc on ho han fet ells que és al mateix edifici de l´antiga estació del ferrocarril i per on ara passa la ruta verda que va d´Alcañiz a Tortosa i que ara serveix d´alberg on s´hi pot dormir i menjar.
Durant el transcurs del divendres anem arribant escalonats a l´alberg. Els darrers seran el Ninou perquè ha hagut d´assistir a la graduació del seu fill Guillem a l´Universitat (INEF) i l´Andreu que ha esperat a la Neus i ha recullit a Barcelona al pare del graduat.
Després de situar-nos i guardar les bicis, sopem bo i veient el partit de la final de la Copa de “Sa majestat el Rei” la qual el Barça perd amb el València per 2 a 1. Al Juanma i a mi això no ens treu pas la son… però de fet a els altres tampoc. El que sí que ens la treu és algunes ronqueres a la nit
Al matí, no pas a primera hora, esmorzem ja tots plegats i sortim de l´alberg mateix primer per la via verda per desviar-nos aviat cap a Pinell de Brai per corriols precaris que hem de fer a peu però ben bonics arran del riu Ebre i després camins ciclables ja entre boscos, camps d´oliveres, d´ametllers, de vinyes i de tarongers fins a Pinell de Brai, etc. (veure les rutes a Wikiloc) a on dinem. Després, tornem a recupera la via Verda a prop de Xerta i tornem a l´alberg . El Juamma ha acompanyat a les excursionistes a fer una excursió a peu majoritàriament seguint un barranc arran del riu. El que queda de tarda la passem prenent una cerveseta bo i explicant-nos les respectives “batalletes” de la jornada, dutxa i sopar, avui sí tots plegats, com gairebé sempre, amb ben bona i animada conversa.
El diumenge sortim de l´alberg també per la via verda en direcció a Xerta i també aviat ens desviem per camins també entre boscos, camps de tarongers, d´ametllers, d´oliveres, etc. per anar cap al poble i el castell de Miravet dalt del qual pugem i comprem unes cireres boníssimes a uns senyor que en ven just a l´entrada del castell (per la ruta mireu el Wikiloc). El i les excursionistes també han anat a Miravet i el castell. El Juanma ja ha sortit a peu de l´alberg. Dinem a l´alberg i, després d´una curta sobretaula, carreguem les bicis i fem el viatge de tornada.
Cal destacar que tot ha anat molt bé i que varen passar uns dies molt bonics i intensos en tots els aspectes. L´unic problema va ser la puta Mosca Negre que ens va deixar a tots, sobretot als ciclistes, ben acribillats. Resultat: més d´una setmana amb les cames farcides de picades i els peus ben inflats.

(Josep-Lluís Ninou, Josep Bolart, Paco Bolsa, Joan Callejón, Miquel Castellsagué, Toni Arasa, Andreu Martínez, Pep Vargas, Paton Ferrer, Juanma Fresnillo, Paco Bolsa, Xavi Vives, Lurdes Nadal, Olga Saló, Paulina Montes, Neus Borrell, Victoria i Joan Mundet)