Sant Joan de l’Erm

Sant Joan Erm Beteterans from Beteterans on Vimeo.

VOLTES EN BICICLETA DE MUNTANYA PER SANT JOAN D´ALERM

Aquest any la situació és molt estranya perquè sortim d´uns mesos de confinament d´un virus nou que ha atacat a gairebé tot el món. El confinament força radical als domicilis ha acabat però segueixen serioses mesures de prevenció perquè el virus en qüestió no està pas erradicat i segueixen els contagis.

Dit això cal dir que hem passat uns dies fantàstics a Sant Joan d´Alerm alguns fent bones i interessants voltes en bicicleta i d´altres fent bones excursions a peu i buscant volets a la vegada, per aquest massís de boniques arrodonides i boscoses muntanye . Majoritàriament el bosc és de roures, pi roig i avets.
El Paco i jo marxem el dijous a la tarda amb l´autocarabana del Paco amb totes les bicicletes a dins. Més tard arriba també el Xavi i la Lurdes també amb la seva autocarabana i després el Nil amb el seu cotxe.

Divendres al matí, el primer que fem, després d´esmorzar, és anar a fer una volteta en bici abans que arribin els que han sortit avui de casa. Anem cap a SANT JOAN D´ALERM VELL que havia estat gairebé un poble però que va ser destruït durant la guerra Civil i seguim cap a un mirador força enlairat per tancar la volta passant pel costat del refugi de Comes de Rubió (Hi haviem fet estada fa uns anys) (Veure trak)
Quan arriben els del segon torn nosaltres ja hem tornat i descarraguem la resta de les bicis perquè puguin ells també, anar a fer una volteta. També van a SANT JOAN D´ALERM VELL però, al tornar, els enganxa la pluja. No passa res!. Ja estem instal.lats al refugi i es podem assecar bé.
Que bé la fresca que fa aquí a 1.600 metres sobre el nivel del mar!. Quin contrast amb la calor que fa a casa!.

El dissabte fem una volta cap al BARRANC MARGARIT, ermita de SANTA MAGDALENA i CAMÍ DE LES TORES. Passem per les bordes de ….. el el camí que va a Os de Civis en les quals un señor que en té una ens obra i ens ensenya l´ermita. El lloc és molt bonic i panoràmic. (vuere trak). Pugen a sopar el Josep Bolart i l´Iris.

El diumenge pujada al PIC DE L´ORRI. Déu n´hi dó! passant per SANT JOAN D´ALERM VELL i també pel bonic indret del refugi de COMES DE RUBIÓ en el qual hi arribem que comença a ploure però tot seguit para i surt el sol. Tal com ja estaba previst i encarregat, ens hi quedem a dinar (també venen a dinar el Josep Bolart i l´Iris). Que bé que s´està aquí al Prat del davant del refugi esperant el dinar!. Mentre dinem a l´acullidor refugi no para de ploure però quan acabem no ho fa. tot i que torna a amenaçar, agafem les bicis i fem la última pujadeta i els pocs quilòmetres que ens queden per tornar al refugi de Sant Joan a on estem instal.lats (vuere trak).

El dilluns una volta més curteta perquè hem d´anar a dinar a ….. Sortim de Sant Joan i anem cap al COLL DE JOU pr baixar cap al bonic poble de TURBIS i tornar per la carretera a SANT JOAN. (veure trak)
Carreguem les bicis a la caravana, cosa que és molt laboriosa i delicada, i anem al poble de ….. a dinar. Després petita visita turística al poble medieval.
No ens podem pas queixar. Tot ha anat molt bé!. El temps era bo i frec al matí i a la tarda quan ja estàvem instal.lats al refugi fent la cerveseta o alguns netejant grans quantitats de volets fèia alguna tempesta que ens refrescava el dia següent. Una més!.

(Josep-Lluís Ninou, Núria Lacasa, Paco Bolsa, Juanma Fresnillo, Olga Saló, Joan Callejón, Imma Causa, Miquel Castellsagué, Victoria, Neus Bellavista, Carme Bonada, Paco Bolsa, Pep Vargas, Pilar Collet, Toni Arasa, Alícia Muntades, Xavi Vives, Lourdes Nadal, Nil Vives, Joan Pocurull, Siqui Sánchez, Josep Bolart, Iris Montagut, Paton Ferrer i Joan Mundet)